Tiedote Sijoitusrahasto Visio Allocatorin sekä Sijoitusrahasto Visio Compounderin osuudenomistajille 10.8.2022

10.8.2022

Sijoitusrahasto Visio Allocatorin sekä Sijoitusrahasto Visio Compounderin hoidon luovutus ja sääntöjen muutos

Finanssivalvonta on päätöksellään 10.8.2022 myöntänyt luvan Sijoitusrahasto Visio Allocatorin sekä Sijoitusrahasto Visio Compounderin hoidon luovuttamiseen UB Rahastoyhtiö Oy:ltä GRIT Rahastoyhtiö Oy:lle. Samalla Finanssivalvonta on vahvistanut tietyt, lähinnä luovutuksen edellyttämät, sijoitusrahastojen sääntömuutokset.

Hoidon luovutus ja vahvistetut sääntömuutokset tulevat voimaan samanaikaisesti 1.10.2022. Tästä ajankohdasta lähtien GRIT Rahastoyhtiö Oy vastaa sijoitusrahastojen hoitamisesta.

Hoidon luovutus ja sääntömuutokset eivät edellytä rahastojen osuudenomistajilta mitään toimia. Osuudenomistajalla on oikeus koska tahansa voimassa olevien sääntöjen mukaisesti lunastaa osuutensa.

Sijoitusrahastojen 1.10.2022 voimaantulevat uudet säännöt muuttuvat seuraavasti:

• Sijoitusrahastojen uusi hallinnointiyhtiö on GRIT Rahastoyhtiö Oy.
  • Sijoitusrahasto Visio Allocatorin sääntöihin on lisätty selventävä kuvaus siitä, miten tuottosidonnainen palkkio käytännössä toimii.
  •  Lisäksi sijoitusrahastojen sääntöihin on tehty teknisiä korjauksia käytännön asioiden ja prosessien yhdenmukaistamiseksi GRIT Rahastoyhtiö Oy:n hallintomenettelyjen kanssa. Muutokset koskevat mm. rahasto-osuuksien lunastus- ja merkintäprosessia, rahastojen varoista maksettavia korvauksia, arvonlaskentaa sekä tiedottamistapaa.

Uudet säännöt ovat saatavilla veloituksetta GRIT Rahastoyhtiö Oy:ltä, UB Rahastoyhtiö Oy:ltä ja salkunhoitajalta Visio Varainhoito Oy:ltä.

Mikäli teillä on kysymyksiä muutokseen liittyen, olkaa ystävällisesti yhteydessä UB Rahastoyhtiöön sähköpostilla osoitteeseen rahasto@unitedbankers.fi tai puhelimitse numeroon +358 9 25 380 300 tai GRIT Rahastoyhtiöön sähköpostilla osoitteeseen fundadmin@gritfundservices.fi tai puhelimitse numeroon +358 20 7613 350.

UB Rahastoyhtiö Oy ja GRIT Rahastoyhtiö Oy